جست و جو در پرتال

رئیس اداره حوادث و فوریتهای پزشکی

 
   نام : دکتر مجتبی
   نام خانوادگی :  قمری اصل 
   سمت : رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث 
   تحصیلات: دکترای عمومی
   تماس: 36269430- 044
   ایمیل: mojtabagha@gmil.com

 

شرح وظایف  :

- تدوین خط و مشی‌های استانی  ،فعالیت‌ها در شبکه ارائه خدمت فوریت‌های پیش بیمارستانی و بررسی و برآورد نیازهای منطقه تحت پوشش با توجه به جمعیت در زمینه‌های مرتبط با مأموریت‌های سازمانی.
- نظارت، هدایت، فرماندهی عملیات و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی (تریاژ، انتقال و درمان‌های فوری بیماران و مصدومین در فوریت‌های پزشکی) در منطقه تحت پوشش در چارچوب نظام شبکه ارائه خدمات سلامت.
مدیریت، نظارت و ارزیابی عملكرد مرکز ارتباطات، مراکز پیام و پایگاه‌های 115 از جهت مطابقت با شاخص‌ها و استانداردها، فرایندهای طراحی‌شده و ظرفیت‌های قابل‌استفاده.
برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و ارائه طرح‌های توسعه شبکه ارائه خدمت فوریت‌های پیش بیمارستانی، منابع انسانی، امكانات و تجهیزات پزشکی و ارتباطی و بررسی موقعیت‌های استقرار پایگاه‌های اورژانس 115 در منطقه تحت پوشش و تطبیق آن با برنامه‌های پنج‌ساله مطابق قوانین.
بررسی پوشش امدادی نقاط حادثه‌خیز و تلاش برای بهبود آن با همكاری سایر سازمان‌های ذی‌ربط در منطقه تحت پوشش و تدوین پیشنهادات منطقه‌ای و استانی در جهت پوشش فراگیر خدمات فوریت‌های پیش بیمارستانی.
بهبود استاندارد و تکمیل پوشش کامل شبکه ارتباطی پایگاه‌های اورژانس 115، مراکز پیام و مرکز ارتباطات و رفع نقاط کور در حد امکانات و بررسی و استقرار فناوری‌های نوین ارتباطی و درمانی در شبکه ارائه خدمت.
مسئول دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه برای انجام وظایف محوله.
نظارت، هدایت، فرماندهی عملیات و ارائه خدمات فوریت‌های پیش بیمارستانی در منطقه تحت پوشش در حوادث طبیعی (غیرمترقبه) و انسان‏ساز (عادی و گسترده) در سطوح دانشگاهی، استانی و همکاری و هماهنگی در سطوح قطب جنوب شرق و کشوری متناسب با سطح حادثه و وظایف محوله.  
تشكیل تیم‌های عملیات و ارزیاب در حیطه مأموریت‌های سازمانی.
انجام پژوهش‌های کاربردی و HSR و بررسی‌های آماری و تجزیه‌وتحلیل و پردازش اطلاعات استخراج‌ شده از واحدهای تحت پوشش با توجه به شاخص‌ها، دروندادها و بروندادهای شبکه فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی و حوادث.
توانمندسازی نیروی انسانی به‌منظور افزایش آمادگی تیم‌های عملیاتی فوریت‌های پزشكی پیش بیمارستانی و سایر واحدهای مرتبط در منطقه تحت پوشش برای مقابله با تهدیدها و بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز به‌ویژه (cbrn) از طریق مانور، کارگاه آموزشی و ... .
اجرای آموزش‌های عمومی مردم و ادارات، ارگان‌ها، در زمینه‌های خود امدادی و دگر امدادی، احیا، فوریت‌های پزشکی و ... .
آموزش و ارزیابی فعالیت آمبولانس‌های مراکز درمانی و آمبولانس‌های خصوصی با همکاری مدیریت نظارت و ارزشیابی معاونت درمان و صدور کارت معاینه طبی و ارزیابی ظرفیت‌ها و در جهت استفاده از آن‌ها در سوانح و حوادث غیرمترقبه در سطح منطقه تحت پوشش.
همکاری با سازمان‌های امدادی و برگزاری فعالیت‌های مشترک مانند مانورها و عملیات، کارگاه‌های آموزشی و با ادارت عضو کمیته‌های و کمیسیون‌های استانی در چارچوب مأموریت‌های سازمانی. 
نظارت، ساماندهی، ارتقاء خدمات و ارزشیابی وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی.
هماهنگی و هدایت آمبولانس‌های 115 در حال انتقال بیمار و اخذ سریع پذیرش از بیمارستان‌های مربوطه و هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌ها و نیز اعزام بین مراکز درمانی در سطح استان و استان‌های مجاور.
مدیریت اعزام بیماران بین مراکز درمانی از طریق اخذ برنامه‌های آنکال و کشیک بیمارستان‌ها و وضعیت تخت‌های درمانی، اخذ پذیرش و نظارت مستمر بر اعزام بیماران بین مراكز درمانی (دولتی، خصوصی) سطح استان و استان‌های مجاور به‌صورت شبانه‌روزی و ارائه گزارش‌های آماری و تحلیلی به مسئولین.
بررسی و برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش ظرفیت توان اورژانس 115 و ستاد هدایت امور درمان با توجه ایام ویژه مذهبی یا امنیتی استان و برنامه‌ریزی استقرارهای موردنیاز در ایام مذهبی و مناسبتی. 
برنامه‌ریزی برای بازدید اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه از اورژانس بیمارستان‌ها.
بررسی الزامات شبکه فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی و حوادث با رویکرد پدافند غیرعامل.
بررسی نقاط قوت و ضعف شبکه فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی و حوادث در زمانه‌ای تهدیدهای متعارف و غیرمتعارف (cbrn) با توجه به اصول پدافند غیرعامل.
امکان‌سنجی طرح‌های نوآوری شده مرتبط با مأموریت‌های سازمانی و ارتقای فرایندهای جاری.
فعالیت مستمر در ارتباط با دستیابی به شاخص‌ها و استانداردهای تعیین‌شده و سنجش كیفیت خدمات در منطقه تحت پوشش.
تهیه و تدوین بانک‌های اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با مأموریت‌های سازمانی.
پاسخگویی  به استعلامات مراجع قضایی، انتظامی، بیمه‌ها، دادگاه‌ها و ...
بررسی و رسیدگی به مشکلات بین اورژانس 115 و مراکز درمانی از قبیل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و ... در خصوص بیمار فوریتی.
- رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات و شکایت گیرنده‌های خدمات از شبکه فوریت‌های پیش بیمارستانی، ستاد هدایت و... .
بررسی وضعیت تماس‌های تلفنی درخواست امداد و مشاوره و نیز پیگیری برخورد قانونی با مزاحمین تلفنی 116 از طریق مراجع قضایی.
همکاری در برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های کشوری و جهانی.